söndag 15 oktober 2017

Färdigåkt

Färdigåkkt

I dag ha je stellt  una motorcyklan menn för n' henn säsongen, båå tvo. De ha int vårte sô myttje åking som je hadd tänkt. Längste turn vårte te Frånö på n' mc som polisan ha hadd. De va ilag mæ n' Stig, kompis'n men.

Frånö ligg 5 km sö om Kramfors. Der ligg a Menippe. De e n' segôlbåt som hell int ha vårte nöte myttje i sommúr. Vårte var atte värmevækkslarn ett motorn lak, sô je gatt beställ n' nyn ein. Hann fekk je væænt på. Han haadd vårte skikke mæ Post Nord n' 26 juli. Dom haad int fjård, te Stugun komme pakete först n' 31 augusti.
Tog e kort på cyklan. Fôrst'n  e n' Honda XR250 från 1991. Anren n' BMW k75 Polis.
-------------------------------------------------
På svenska: Färdigåkt.

I dag har jag ställt undan mina motorcyklar för säsongen, båda två. Det har inte blivit så mycket åka som jag hade tänkt. Längsta turen blev till Frånö på fd polismc tillsammans med kompisen Stig.

Frånö ligger 5 km söder om Kramfors. Där ligger Menippe. Det är en segelbåt som inte heller har blivit mycket nyttjad i sommar. Upptäckte att motorns värmeväxlare läckte så jag måste beställa en ny. Den fick jag vänta på. Den hade skickats med Post Nord den 26 juli. De tog god tid på sig för till Stugun kom paketet först den 31 augusti.

Länk te poddradion menn på jamska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar